kviz na piatok: EMC testovanie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Červenec 15 08:30:43 CEST 2023

Tak ono je to asi trocha zlozitejsie nez co bezne nejaky NKU posudzuje, ale
ano, existuju aj metody na posudzovanie "kratkodobych" vysledkov vo vede
(https://cs.wikipedia.org/wiki/Scientometrie ) a aj na zaklade tychto
metod organizacia ako je CERN konzistentne dopada lepsie ako nase narodne
vedy ako celok (a zrejme CR dopada konzistentne lepsie ako SR, musel by
som patrat po konkretnych cislach aby som nebol napadnuty za ohovaranie, a
to sa mi teraz nechce).

Je to dost podobna otazka ako ze ci potrebujeme vysoke skoly, najma
prirodovedno/technickeho zamerania. My tu na Slovensku robime dlhodoby
experiment v tom smere, ze nie; definitivne vysledky sa rovnako dostavia
az o niekolko desatroci, ale mozem Vam uz teraz potvrdit, ze tie prve
hmatatelne vysledky sa uz dostavili.

Inak ak toto chcete diskutovat na inej nez krcmovej urovni (lebo inu tu
nedosiahneme), tak najjednoduchsie je na buduci rok navstivit toto
podujatie https://www.veletrhvedy.cz/cs/expozice/ a polozit tu otazku tam.
Pretoze ti, co sa tou vedou seriozne zaoberaju, sa prekvapujuco seriozne
zaoberaju aj presne touto otazkou.

wek