Re: Elektroměr

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 12 16:33:21 CEST 2023

Pokud jsou povolené i nekvalifikované reakce, tak si dovolím napsat svůj
názor.
Získaný a následně zakalený z různých diskusních fór.   (ve smyslu
kalení oceli, nikoli zakalení zraku)

Pokud je elektronický měřák jen 2-kvadrantový, tak počítá přetok stejně
jako příkon.
Tedy za to, co vygenerujete, zaplatíte stejně, jako byste to naopak
spotřeboval. Tedy bez pokuty, ale placeně.
Takže pokud například provozem velkého 3f asynchronního motoru
přispíváte ke stabilitě sítě vyrovnáváním
fází, tak jste za to ještě potrestán platbou.

4 optické prvky jsou zajímavé. Není to jen zdvojení téhož? Pochybuji, že
by tam byl nějaký další nezávislý
komunikační kanál. Standardní běžné optoelektronické prvky mají celkem
rozplizlou spektrální citlivost,
takže by se vlnová dálka musela nějak opravdu hodně lišit.
Ale pokud to zjistíte, prosím podělte se zde.

S rozvaděčem je to podle mě otázkou vaší smlouvy s instalační a servisní
organizací. Je to váš majetek. Pokud vám
do něho nějak omezují přístup, tak jste na to museli přistoupit v nějaké
garanční nebo servisní smlouvě, řekl bych.
Pochybuji, že by to plynulo z nějakého zákona nebo jiného obecně
platného předpisu.

PL