Elektroměr

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Červenec 12 13:17:27 CEST 2023

V rámci posuzování uplatnění solárních panelů v SVJ jsem prohlédl několik elektroměrů v domě, a mám dotazy:

-Je pravda, že když na 3f elektroměru bliká symbol Lx tak na té fázi dochází k přetoku? U stojícího výtahu trvale bliká L2. A je zpoplatněn?
-U některých elektroměrů má IR rozhraní 4 fotoprvky, a jsou utopené ve větší hloubce od panelu. Funguje na nich standardní optická sonda k odečtu?
-Účtuje se přetok i na obyčejné přípojce, tedy bez speciálního 4-kvadrantového elektroměru? A může na té obyčejné přípojce být pokutován?
Zrovna jsem si odvodil, že ten přetok na jedné fázi mohu experimentálně vyvolat připojením kompenzačního kondenzátoru mezi 2 fáze, tak si s tím chci pohrát...

A jedna spíše právní
-Jak je to s rozvaděčem výtahu (otis) Mám právo získat do něj přístup? V SVJ nikdo nemá klíče, a jistič na kterém bych mohl něco změřit (nezaplombovaný) je až uvnitř. Výtah je ve vlastnictví SVJ, je k němu uzavřená nějaká servisní smlouva...

Dík za reakce,
Lubor