RE: Hybridní solární měnič - obecný princip

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pondělí Červenec 10 23:33:58 CEST 2023

Je dost blbé kupovat hybridní měnič a pak z něj dělat off grid měnič.
Je jasné že pak nevyhovují vlastnosti a chování.

Victron i Studer se umí při větší zátěži přifázovat. Jinak si jen hlídají
aby byly synchronní se sítí a v případě potřeby se připnou/přepnou/odepnou.

Pokud plánujete jít do Solaxu nebo Goodwe, tak počítejte s tím že tento
režim není u nich standartně plánovaný provozní režim.

Existují taky různé ATS které umí přepínat sítě, ale to už asi není úplně
bezvýpadkové.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: pondělí 10. července 2023 22:48
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Hybridní solární měnič - obecný princip

Dne 10.7.2023 v 22:27 Josef Šíp napsal(a):
> Pokud myslite prodavane 10kW menice tak nestacilo, 10kW/3faze -> 3.3kW
> na fazi Zapnete dve věci a mate 4kW, ano hybridy umi nejakou nesymetrii
ale je to potřeba hlidat.
Konkrétně mnou vybraný měnič 10 kW SolaX umí 5kW na jednu fázi.
A s tím skoro určitě vystačím.
vznikl úbytek třeba 1V (tedy měnič by měl potřebu táhnout z gridu), tak by
se sepnul stykač.
> Tohle si musí resit stridac, nevyhodice x kkc abyste dodelaval prepinani
neceho...
No takhle to u mě určitě fungovat nebude.
Já naopak tu instalaci beru jen jako funkční polotovar.
Takže na nějaké úpravy se těším. Ne že bych je odmítal.
> V podstate je na kazde fazi proudovy transformator (snimac proudu) a snima
se velikost a směr proudu z/do site.
> No CPU pak upravuje PWM dle aktualni velikosti proudu. Pokud nechcete
dodavat ani odebirat tak se snazi udrzet nulu.
> Jde to jednoduse predstavit jako by se reguloval stejnosmerny proud
> pomoci PWM na nulu, se stridavym to funguje stejne jen ty vypocty budou
poněkud slozitejsi.
No takhle to ale jsou prostě 2 spojené napěťové zdroje.
A tohle se mi prostě nelíbí.
Proto bych to rád nějak ošéfoval chytřejším zapojením, než jen hrubou
rychlostí měření.
Jinak ten mnou oslovený dodavatel mě zřejmě bude tlačit do použití
Smart-metru, připojeného po RS485 s Modbusem.
A to zas takový rychlík nebude. Modbus je šnek i na těch 115200 BPS, co to
maximálně umí.
I když ten měnič umí i proudová trafa. Ale na to by se docela složitě tahala
instalace, je to dost daleko.

Díky.
PL