RE: OT: Invertor pro bazické obalované elektrody

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Červenec 3 14:34:10 CEST 2023

On Mon, 3 Jul 2023, konference na vojtek.biz wrote:

> Jen mi hlava nebere, že všichni tvrdí jak svářet neumějí a berou si bazické elektrody.
>
> To svařujete co ?
>
> Krom dopnění tlumivky ˙˙ slušné MIG mají tlumivku regulovatelnou bych
> vřele doporučil použití rutilobazické elektrody.
>
> Je sice o něco dražší, ale je to přesně elektroda pro nás šmudlaly.
> Odpustí hrozně moc, dobře se zapaluje a výsledky jsou výborné.

Ja jsem ty rutilky pouzival a uz je nechci. Ma jedinou vyhodu a to ze ma
vodivou strusku takze zapaleni oblouku je snadne - staci se lehce dotknout
a ono se to zapali.

Jenze s tou struskou je taky velky problem. Bazicka elektroda ma sklenenou
strusku ktera je lehka a plave na svaru. Rutilova struska je tezka
a neplave, takze ty svary jsou docela odporne - jsou v tom diry plne
prasku - te rutilove strusky. Jeste kdyz varite zdola-nahoru  tak to
jde, ale normalni svar na plocho je peklo.

Dnes kdyz ma kazdy invertor s funkci antistick tak nehrozi prilepeni
bazicke elektrody pri oklepavani strusky. Takze ja bych uz dnes taky
preferoval bazickou..