Re: Hybridní solár včetně dotace svépomocí - jde to?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Červenec 3 10:13:25 CEST 2023

On Mon, 3 Jul 2023, Martin Hanek wrote:

> Logiku mi dává to, že když někdo ušetří na elektřině, protože má
> fotovoltaiku, tak stejně ta síť k němu musí vést, musí být plně funkční, musí
> mít chytrý elektroměr atd. Takže náklady na distribuci se nesníží a pokud by
> je daný zákazník měl nižší, tak to zaplatí ti ostatní. U těch komunitních
> sítí to bude podobné. Komunita ušetří za elektřinu, ale náklady na distribuci
> tam pořád budou, ne-li vyšší.
>
> Martin Hanek

No ale ke kazde kilowate se vam pripocitavaji naklady za distribuci - ty
predpokladam zustanou a zaplati je ten komu prodate svoji elektrinu.

Jenze tady jde o to zvednout jeste pausalni platbu za jistic/odberne
misto. Zkratka vyzdimat z lidi pod ruznymi zaminkami vic penez, presto
ze energeticke spolecnosti ktere provozuji draty generuji slusne zisky
a zjevne na provozovani site netrati.