BLE baecon

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Červenec 3 09:13:59 CEST 2023

---------- Původní e-mail ----------
Od: Ladislav Vaiz <spam na nagano.cz>

> Stejně vypadající jsem kdysi koupil. Nemá to GPS, má to BT a aplikace
> umí detekovat vzdálení mimo signál a také na požádání zapípat. První
> várka fungovala relativně dobře, tak jsem objednal další a tam už byl
> nějaký problém, detaily už nevím.
>
> Čip je ST17H66B, některé piny jsou vyvedené na plošky, takže přes pogo
> piny by s tím možná něco šlo dělat.

To že v tom není GPS je jasné. Možná pro veřejnost, která neví o co se jedná. Tohle konkrétně je padělek Apple airTag. Tedy BLE maják, který rozpozná aplikace v telefonu. Ten maják se pak pokusí aplikaci v telefonu ukecat, aby zalogovala polohu, kde se potkali. U apple to celkem funguje, u ostatních ani moc ne. Ale vznikají z toho hezké story jako například tato:
https://www.idnes.cz/mobil/tech-trendy/airtag-sledovani-charitativni-pomoc-zemetreseni-turecko-vlada-mexiko-mexico-city.A230609_131256_mob_tech_LHR
https://hledej.idnes.cz/clanky.aspx?q=airtag

Každopádně ten Lenze to je docela dobrá zpráva. Od toho existuje přiměřená dokumentace a asi se bude možné dostat k nějakému SDK. Jak píšou v návodu, je možné to pak přeprogramovat na dálkovou spoušť pro selfie a to i s quadraturním dekodérem a RTC. Jen se musím vejít do nastavení e-fuses, protože ty jsou OTP. No podívám se na to a třeba se mi povede z toho něco dostat.
https://www.lenzetech.com/stProduct/ST17H66
Na první pohled se to moc neliší od telinku ke kterému mám SDK.