RE: Zigbee nebo jiné termohlavice

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Prosinec 23 11:32:45 CET 2023

Doporučoval bych jednoznačně něco ZigBee a kompatibilního s Home Assistant. Řešil jsem to před necelým rokem a koupil Honeywell, který komunikuje na 868 MHz. Sice už jsem víceméně rozkódoval protokol, ale trvalo mi to, protože na netu je toho k tomu pramálo a způsob jejich komunikace je prapodivný. Ale zatím jsem se nedokopal k tomu, abych dodělal ovládací software, takže to zatím řídím bazarovou origo Honeywell jednotkou. Kdybych to řešil dnes, určitě bych hledal zmíněným směrem ZigBee HA kompatibilní. Pak si do každé místnosti můžete za pár šupů od číňana koupit termo/hygro čidlo vypadající jako přerostlý Acylpirin a můžete regulovat do všech detailů.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Půhoný
Sent: Saturday, December 23, 2023 8:12 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Zigbee nebo jiné termohlavice

Dobré ráno,

potřeboval bych updatovat termohlavice po domě. Před lety jsem používal hlavice MAX! - tenkrát jsem si s tím celkem pohrál:

https://www.puhy.cz/blog/rizeni-topeni-se-systemem-eq3-max-ve-spojeni-se-systemem-fhem-de/

nicméně nyní mi umřel MAX! gateway a systém je už morálně zastaralý. Chtěl bych to za něco vyměnit. Na ali je přehršel různých zigbee hlavic, většinou tuya kompatibilní. Chtěl bych něco s velkou výdrží baterií, v tom MAX! systému vydržely baterie na některých místech i 2 roky, z tohoto bych nechtěl slevovat a pochopitelně bych to chtěl nějak napojit do řízení domu postaveném na ESP32. Nevím jestli do toho chci tahat Tuyu.

Nemáte někdo vyzkoušené nějakou GW a hlavice z ali, které by toto splnili? Případně jsem se díval, že něco dělá i teď i TPLink. Možná by se mi líbil i nějaký zigbee detektor přítomnosti v místnostech a podle toho to řídit.

Neumím si úplně udělat přehled o současném stavu, protože na obrázcích to vše vypadá krásně, ale nerad bych narazil.

Nebo to podle Vás nemá cenu a je lepší na místa kde se může zdát přetopeno dát normální mechanické termohlavice a zbytek řídit podle čidla? Mám v domě 2 okruhy topení ovládané servoventilem a 2 teplotní prostorová čidla, ale pochopitelně ztráta každé místnosti je jiná a i když mám soustavu celkem vyváženou, v některých obdobích může být nějaká místnost zbytečně přetopená a naopak.

Díky,

Honza Půhoný