Zigbee nebo jiné termohlavice

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Sobota Prosinec 23 08:12:11 CET 2023

Dobré ráno,

potřeboval bych updatovat termohlavice po domě. Před lety jsem používal
hlavice MAX! - tenkrát jsem si s tím celkem pohrál:

https://www.puhy.cz/blog/rizeni-topeni-se-systemem-eq3-max-ve-spojeni-se-systemem-fhem-de/

nicméně nyní mi umřel MAX! gateway a systém je už morálně zastaralý. Chtěl
bych to za něco vyměnit. Na ali je přehršel různých zigbee hlavic, většinou
tuya kompatibilní. Chtěl bych něco s velkou výdrží baterií, v tom MAX!
systému vydržely baterie na některých místech i 2 roky, z tohoto bych
nechtěl slevovat a pochopitelně bych to chtěl nějak napojit do řízení domu
postaveném na ESP32. Nevím jestli do toho chci tahat Tuyu.

Nemáte někdo vyzkoušené nějakou GW a hlavice z ali, které by toto splnili?
Případně jsem se díval, že něco dělá i teď i TPLink. Možná by se mi líbil i
nějaký zigbee detektor přítomnosti v místnostech a podle toho to řídit.

Neumím si úplně udělat přehled o současném stavu, protože na obrázcích to
vše vypadá krásně, ale nerad bych narazil.

Nebo to podle Vás nemá cenu a je lepší na místa kde se může zdát přetopeno
dát normální mechanické termohlavice a zbytek řídit podle čidla? Mám v domě
2 okruhy topení ovládané servoventilem a 2 teplotní prostorová čidla, ale
pochopitelně ztráta každé místnosti je jiná a i když mám soustavu celkem
vyváženou, v některých obdobích může být nějaká místnost zbytečně přetopená
a naopak.

Díky,

Honza Půhoný