Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Sobota Prosinec 9 19:30:12 CET 2023

To využití akumulace k stabilizaci sítě je fikce, které jsem taky ze
začátku podlehl. Až pak jsem zjistil, že dokud se nezmění zákony, je to
ekonomický nesmysl. Takže mám baterku 14,2 x 0,9=12,78 KWh s životností
15 let a dejme tomu 6000 cyklů. Pokud neudělám aspoň jeden cykl denně,
ta baterka to za 15 let nenaběhá a je nevyužitá, což akumulaci
prodražuje. Jenže... Pokud elektřinu nakupuju, kupuju jí s poplatky za
distribuci, POZE a s DPH. Pokud jí prodávám, tak za cenu silovky -
poplatek obchodníka. Naposled mi platili 1,80/KWh. Pak to ale nedá ani
na amortizaci baterky. Pokud tohle přece jen udělám a někomu dalšímu ta
moje energie projde elektroměrem, znova z ní zaplatí za distribuci (což
by teoreticky mohlo být v pořádku) a POZE, což už určitě v pořádku není.
Předpokládám že Dlouhé Stráně, které patří ČEZu, kupují a prodávají za
spot, jinak by to mohli dávno zabalit.
Zkusil jsem dát dotaz na solární asociaci. Napsali mi, že o tom problému
vědí, intenzivně se ho snaží řešit, ale uhelná lobby si to drží. Údajně
(snad tady někdo psal) se měl nějaký zákon o akumulaci se měl řešit už
za Babiše, jenže ten měl úplně jiné zájmy. Taky mi napsali, že 95%
domácích FVE se instaluje s baterkou a kapacita nainstalovaných baterek
je 1 GWh. Takže kdyby se pro to vytvořily podmínky, věřím že lidi po tom
hned skočí a začnou vydělávat. A síti to ve špičkách výrazně pomůže.

Anděl