Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Sobota Prosinec 9 17:53:55 CET 2023

U nás ve vsi máme 5 instalací, místní zásahová jednotka si je asi před
měsícem všechny prošla, takže víme, kde co je a kde se to vypíná, kde je
rozvaděč, kde baterie a kde měnič (většinou u sebe).

Ve všech případech v podstatě stačí, když sebereme venkovní napájení,
pak to přestane až na jednu výjimku do objektu dodávat proud. Tou
výjimkou ne moje domácnost a tam jsou zálohované okruhy za chrániči.

I kdybychom byli hodně opatrní, tak v mém případě potenciální nebezpečí
hrozí ve skladu, kde je technologie (a protipožární dveře), a pak na
střeše stodoly, kde jsou panely. U té jsem sám prohlásil, že radši
nehasit, stejně bude škoda na panelech násobně větší než na krovu, a
nějak nechci, aby někdo riskoval zdraví kvůli 100 let starým trámům.

Všechny 4 nové (letošní) instalace jsou udělané tak, že panely jsou na
stodolách a jiných hospodářských stavbách, na rodinném domě je pouze asi
5 let stará nejmenší instalace.

Takže pokud k požáru dorazí první místní jednotka, bude vědět, co dělat.
Pokud dorazí HZS, mají své postupya docela FVE zvládaj.

Standa

P.S.: S elektromobily je to horší:
https://estav.tv/v/pozar-elektromobilu-analyza-prvniho-realneho-zasahu-hasicu-v-hromadnych-garazich-v-cr/