Male 32b MCU - jake, ktere, ci?

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Říjen 13 15:26:27 CEST 2016

V texte:

Dňa 13. októbra 2016, 14:53, hwnews konference <hwnews na cncnet.info> napísal/a:
> pro me je dulezite aby to nebyla mrtva vyvojova vetev - samozrejme kdo vi co
> bude za deset let

Microchip stale vyraba PIC16C54 ktory je snad viac 25 rokov stary. Uz
len taky 16C84 (co je oproti C54 moderny kus) mam v tlacenom databooku
z roku 1994. Ja by som sa toho nebal - samozrejme, mozu skrachovat,
moze ich niekto kupit, ale to sa moze stat snad u kazdeho vyrobcu.
Posledne roky ukazali, ze ani velke mena nie su zarukou stability.

> zeptam se - dival jsem se, ze dsPIC ma oddelene napajeni periferii a jadra -
> to je z jakeho duvodu?

Jadro bezi na nizsom napati, kvoli "jemnejsiemu" vyrobnemu procesu
(=mizsia spotreba, mensi a lacnejsi cip, resp. viac ficur narvanych na
tu istu plochu). Vacsinou je vnutri LDO (niekedy vypinatelne) ktorym
ho krmite, IO (co je pre Vas dolezite) piny bezia na tom vyssom
napajacom napati.