Male 32b MCU - jake, ktere, ci?

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Čtvrtek Říjen 13 14:53:20 CEST 2016

> To EV dsPIC-ko je novy vyrobok, asi bude chvilku trvat kym sa dostane
> aj k malym predajcom
> http://www.mouser.sk/ProductDetail/Microchip-
> Technology/dsPIC33EV64GM002-I-SP/?qs=sGAEpiMZZMvt8PIZHrwfMoVmQk7Lee
> KyMGnwi3D0qiujQAwBckTntQ%3d%3d

aha tak to jo

> Starsie dsPIC30F su v predaji dlhe roky, tiez su v DIP, pokial viem
> vsetky su 5V, ale kedze je to starsia technologia (prva polovica
> minuleho desatrocia) a od tej doby sa velmi neinovovala, maju o nieco
> mensiu pamatovu dotaciu a vyssiu spotrebu a cenu nez nove typy
> dsPIC33. V TME je ich je zopar typov.

pro me je dulezite aby to nebyla mrtva vyvojova vetev - samozrejme kdo vi
co bude za deset let

> Ak si raz kupite kompilator pre 16-bity, bude zrejme podporovat vsetky
> 16-bity, teda dsPIC30, dsPIC33, PIC24 - teda aspon tak si mi zda
> http://www.mikroe.com/mikropascal/dspic/
> Mozete naskocit na nejaky starsi typ a ked si ich trochu "osahate",
> bude prechod na novsi (pri zachovani existujucich nastrojov) zrejme
> pomerne jednoduchy.

ano - pro me ja zajimava i ta skalovatelnost co se tyka pouzder, napajeni a
I/O

> Tie PIC24 a dsPIC ja osobne povazujem za "osembit na steroidoch". Ma
> to pomerne jednoduchu a prehladnu strukturu, lahko a prijemne sa
> programuje v assembleri (pardon, jazyku symbolickych adries), nie su
> tam ziadne prefetch ani datove cache a jednoznacne casovanie - jednu
> hlavnu clock-ovu domenu, od ktorej je vsetko odvodene.

no proto se k nim upinam - opravdu nepotrebuji o moc vic nez mi nabizi
PIC18 - jen trochu toho pocitani navic a take je pro me dulezite abych tomu
nemusel venovat nejake enormni usili - mam i jine priority

zeptam se - dival jsem se, ze dsPIC ma oddelene napajeni periferii a jadra
- to je z jakeho duvodu?

RV