Citanie o xDSL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 1 19:31:09 CEST 2016

>A co si predstavujete z uzivatelskeho hlediska vedet o VDSL i WiFi? Kdyz to
>shrnu
>
>tak ja VDSL beru jako konvertor nejakeho vedeni na ethernet a vic me to
>
>vlastne nezajima

V uvodnom prispevku tohoto vlakna som pomerne rozsiahlo popisal, co a preco
potrebujem vediet... Ide mi v pripade xDSL najma o to, aby ma provider -
ktory aj ked je reprezentovany technikom relativne malo fundovany prip.
nechce/nemoze mi poskytovat tie informacie ktore by som ja chcel -
neobabral, aby mi nedal nieco co mi nebude fungovat alebo nebude dobre
fungovat, aby cokolvek co sa mozem ja nastavit tak som nastavil dobre a co
moze nastavit technik aby som ho dokazal donutit aby mi nastavil dobre.

>a vetsinou mam za tim vlastni router, takze VDSL modem mam
>v rezimu bridge a vlastni pppoe uz dela muj router, takze to vlastne i tak
>pouzivam, ciste prevod z jedne fyzicke vrstvy do druhe.....

Co je to rezim bridge? Vie to lubovolny modem, resp. viem providera donutit
aby mi taky modem dal? Da sa taky modem kupit v obchode? Je k tomu treba
vediet este nieco konkretne?

A co s tou "pevnou linkou"?

>Problem je treba v panelaku ja vidim asi 50 wifin na 2.4GHz, aby mi to
>slusne fungovalo,

No dobre, ale to mate jeden velmi konkretny problem, ktory ste
zdiagnostikovali len vdaka tomu, ze viete o tych 13 kanaloch, ze viete ake
ma nasledky to prekryvanie, ze si viete nejakym sposobom zobrazit tych 50
uzivatelov, ze

A to "vedenie" ste nejako nadobudli, no, nieco bolo mozno z internetu,
nieco od kamarata... a ja by som to rad vsetko v jednom slusne zabalenom
balicku.

No a trebars ja mam uplne iny druh problemov s tou WiFi - a nechcem aby sa
tu a teraz rozoberali detaily lebo chcem najst vseobecny zdroj informacie,
ktory mi pomoze problemy, ktore vyvstali a este vyvstanu, riesit; a nie
konkretnu odpoved na konkretnu otazku.

>se rozumne daly kanaly, je v podstate nerealne.... Takze proto asi to, ze to
>naklika opice a detaily jsou celkem jedno.....

No ja si to nemyslim, a rad by som mal nad vecami kontrolu, na ktoru som
ako technik zvyknuty. Mozno ste si uz vsimli, ze "mne to funguje" nie je
pre mna odpoved... :-)

wek