Citanie o xDSL

Zdeněk Aster Zdenek.Aster na seznam.cz
Pondělí Srpen 1 19:14:30 CEST 2016

"
>A o Wifi je to stejně jedno neboť málo komu netechnickému vysvětlíte, že na

>2.4GHz
>těch 13 kanálu, je k ničemu, když jsou asi po 5MHz a je potřeba minimálně
20
>MHz......

Preco nie? Ten (technicky ci netechnicky) uzivatel nepotrebuje vediet, ako
je to zrealizovane, ale ze je to kompromis ktory ma nejake neprijemne
nasledky.

A tych aspektov popisu je velmi vela, a bohuzial na nic z toho som este
nedostal nejaku jednoduchu, kompaktnu ale kompletnu a pre domace pouzitie
dostatocne hlboku odpoved - aj po 7 rokoch je to bohuzial o nahodnej
selekcii vagne definovanych pojmov, o suverennom "to naklika aj opica", a
o rozsiahlom mavani rukou ked pride na detaily... :-(

wek
"
A co si predstavujete z uzivatelskeho hlediska vedet o VDSL i WiFi? Kdyz to
shrnu

tak ja VDSL beru jako konvertor nejakeho vedeni na ethernet a vic me to

vlastne nezajima a vetsinou mam za tim vlastni router, takze VDSL modem mam

v rezimu bridge a vlastni pppoe uz dela muj router, takze to vlastne i tak

pouzivam, ciste prevod z jedne fyzicke vrstvy do druhe.....

Problem je treba v panelaku ja vidim asi 50 wifin na 2.4GHz, aby mi to
slusne fungovalo,

jedu na 5GHz, 2.4GHz je nepouzitelna a donutit lidi aby alespon podle treba
patra

se rozumne daly kanaly, je v podstate nerealne.... Takze proto asi to, ze to
naklika opice

a detaily jsou celkem jedno.....

Zdenek Aster