Citanie o xDSL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 1 18:53:56 CEST 2016

>Jinak nějaké informace lze najít zde, nevím jaká je jejich kvalita
>
>http://access.feld.cvut.cz/search.php?rsvelikost=sab&rstext=all-phpRS-all&
>rstema=14&stromhlmenu=14

Dakujem.

Vyzera to na zaujimave citanie... ale... pre niekoho, kto tie siete buduje,
nie je tam nic prakticke z pohladu uzivatela.

>A taktéž BEN vydal knihu, ale kvalitu by musel posoudit někdo kdo
>v tom dělá.

Tento BEN? :-)
http://www.stech.cz/knihy/categoryid/10/productid/21.aspx

Su to ti isti autori, takze je to presne ten isty pohlad:

"Navazuje na první díl, který uvedl přehled přístupových sítí, metod
přenosu a základní vlastnosti přípojek HDSL, SHDSL, ADSL a VDSL. Druhý díl
podrobně rozebírá vlastnosti metalických vedení, modely přeslechů a
teoretickou informační propustnost přípojek. Přidává informace o
přípojkách druhé generace ADSL2/2+ a VDSL2. Vedle toho přináší řadu
praktických informací pro zjištění spektrální kompatibility xDSL systémů a
shrnuje metodiku měření a testování na xDSL přípojkách."

Tieto informacie mozu byt tiez velmi zaujimave, a za tych 70 korun by som
si ju aj kupil (kebyze mam moznost tam osobne zajst - ten webshop nevyzera
ze to bez problemov dorucia na SK za rozumnu cenu), ale su mi v tomto kole
bohuzial nanic.

>A o Wifi je to stejně jedno neboť málo komu netechnickému vysvětlíte, že na
>2.4GHz
>těch 13 kanálu, je k ničemu, když jsou asi po 5MHz a je potřeba minimálně 20
>MHz......

Preco nie? Ten (technicky ci netechnicky) uzivatel nepotrebuje vediet, ako
je to zrealizovane, ale ze je to kompromis ktory ma nejake neprijemne
nasledky.

A tych aspektov popisu je velmi vela, a bohuzial na nic z toho som este
nedostal nejaku jednoduchu, kompaktnu ale kompletnu a pre domace pouzitie
dostatocne hlboku odpoved - aj po 7 rokoch je to bohuzial o nahodnej
selekcii vagne definovanych pojmov, o suverennom "to naklika aj opica", a
o rozsiahlom mavani rukou ked pride na detaily... :-(

wek