Citanie o xDSL

Zdeněk Aster Zdenek.Aster na seznam.cz
Pondělí Srpen 1 20:27:55 CEST 2016

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 1. 8. 2016 19:31:19
Předmět: Re: Citanie o xDSL

">A co si predstavujete z uzivatelskeho hlediska vedet o VDSL i WiFi? Kdyz
>shrnu
>
>tak ja VDSL beru jako konvertor nejakeho vedeni na ethernet a vic me to
>
>vlastne nezajima

V uvodnom prispevku tohoto vlakna som pomerne rozsiahlo popisal, co a preco
potrebujem vediet... Ide mi v pripade xDSL najma o to, aby ma provider -
ktory aj ked je reprezentovany technikom relativne malo fundovany prip.
nechce/nemoze mi poskytovat tie informacie ktore by som ja chcel -
neobabral, aby mi nedal nieco co mi nebude fungovat alebo nebude dobre
fungovat, aby cokolvek co sa mozem ja nastavit tak som nastavil dobre a co
moze nastavit technik aby som ho dokazal donutit aby mi nastavil dobre.

>a vetsinou mam za tim vlastni router, takze VDSL modem mam
>v rezimu bridge a vlastni pppoe uz dela muj router, takze to vlastne i tak
>pouzivam, ciste prevod z jedne fyzicke vrstvy do druhe.....

Co je to rezim bridge? Vie to lubovolny modem, resp. viem providera donutit
aby mi taky modem dal? Da sa taky modem kupit v obchode? Je k tomu treba
vediet este nieco konkretne?
"

Rezim bridge je rezim kdy ten router nedela DHCP server a firewall, ale
ciste

je jen jako pruchozi, defacto jako switch kdyz to zjednodusim, takze pak

za nej musim pripojit router, ktery bude delat firewall, nat, dhcp a vsechny

ostatni sluzby.

"
A co s tou "pevnou linkou"?

"
Klasická analogova v CZ není problem mít paralelne s VDSL ci ADSL.

ISDN se s VDSL nejde.

"
>Problem je treba v panelaku ja vidim asi 50 wifin na 2.4GHz, aby mi to
>slusne fungovalo,

No dobre, ale to mate jeden velmi konkretny problem, ktory ste
zdiagnostikovali len vdaka tomu, ze viete o tych 13 kanaloch, ze viete ake
ma nasledky to prekryvanie, ze si viete nejakym sposobom zobrazit tych 50
uzivatelov, ze

A to "vedenie" ste nejako nadobudli, no, nieco bolo mozno z internetu,
nieco od kamarata... a ja by som to rad vsetko v jednom slusne zabalenom
balicku.
"

Upřimně by mě celkem zajímalo co na Wifi by bylo potřeba řešit, já kromě

problému, s rušením od ostatních, mě v celku nic nenapadá.

"
No a trebars ja mam uplne iny druh problemov s tou WiFi - a nechcem aby sa
tu a teraz rozoberali detaily lebo chcem najst vseobecny zdroj informacie,
ktory mi pomoze problemy, ktore vyvstali a este vyvstanu, riesit; a nie
konkretnu odpoved na konkretnu otazku.

>se rozumne daly kanaly, je v podstate nerealne.... Takze proto asi to, ze
>naklika opice a detaily jsou celkem jedno.....

No ja si to nemyslim, a rad by som mal nad vecami kontrolu, na ktoru som
ako technik zvyknuty. Mozno ste si uz vsimli, ze "mne to funguje" nie je
pre mna odpoved... :-)

"
Taky mám rád kontrolu nad věcí, ale když nechci vedět některý detaily tak

vcelku asi to není nutné to pak by to člověk mohl rozebrat až na úroveň

signálu.

Zdeněk Aster