Re: OT: Alternativní způsob rozdělávání ohně (bylo Re: [OT] Vyber tabletu)

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Středa Červenec 30 08:56:30 CEST 2014

Ještě se dá místo luku použít přeslen (setrvačník) nasazený na tyčku a
pro roztočení tyčky navinutý provázek (systém jojo). A údajně byla
oblíbená i varianta s kamenným ložiskem dole a dřevěným nahoře (měl to
tak udělané Ötzi). Dokonce to bylo prý primární použití přeslenu, nyní
ve vykopávkách běžně považovaného za součást přeslice.

Aleš Procháska