[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Březen 20 12:05:24 CET 2013

noo pockat, ale ted je otazkou kde jsme vzali to, ze v DU ma byt nulovy
pretlak? to je spis pak otazka mechanickeho provedeni jak by se to
prakticky realizovalo - jednodussi varianta je, ze v HU tam pustim staly
tlak a v DU to zavru a valec vypustim vyfukovym ventilem

v pripade ze koncim na nulovem pretlaku v DU tak podle me je uplne jedno
na kterem plnicim tlaku zacinam! v kazdem pripade bude na konci ze
zasobniku tlaku odpusten 1l hnaciho plynu - jen bude pokazde jiny prubeh
krouticiho momentu - u 200atm na zacatku teoreticky velky (nebude kvuli
nevyhodne poloze klikoveho emchanizmu) - v kazdem pripade tam napustite
1l vzduchu - otazka jen nejakeho casovace otevirajici plnici ventil v
zavislosti na vstupnim tlaku

jinak pokud si pamatuji dobre kdyz jsem jeste pocital ladene vyfuky na
2T motory do lodi tak u spalovaku (a myslim, ze to bude ekvivalentni i u
tohoto) se uvazuje vzdy jen tzv. stredni tlak - tento stredni tlak je
teoreticky jediny parametr urcujici vykon motoru. Pokud chcete zvysit
vykon musite jit na vyssi tlaky (proto zvysovani kompresniho pomeru,
zvysovani teploty horeni => zakonite vyssi namahani a nizsi zivotnost).

Radek Vicek