[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Březen 20 11:46:18 CET 2013


On Wed, 20 Mar 2013, RV wrote:

> Noo to prave tak jednoduche neni... tlak ve valci na konci pracovniho cyklu 
> (v DU) je mrtvej, stejne jako v HU (tam muzete mit tlak treba 1000atm a z 
> hlediska uzitku je to uplen zbytecne), pokud se bavime o klasickem usporadani 
> pistoveho stroje s klikovym mechanismem - to je dusledkem prubehem premetu 
> ramene na spojnici klikovy cep a osa klikovky - v podstate nejvetsi moment 
> mate prave v okamziku mezi HU a DU.

O moment vubec nejde . Prace je sila * draha. Draha je dana a sila 
odpovida tlak * plocha pistu. Takze prace vykonana na jeden zdvih bude 
vicemene odpovidat integralu prubehu tlaku pri tom zdvihu. Dejme tomu ze 
na konci v dolni uvrati bude tlak roven atmosferickemu (takze rozdil tlaku 
a sila bude nula) . Netvrdim ze prubeh tlaku bude linearni (asi se 
nepodari zajistit isotermickou dekompresi) ale pro zjednoduseni to tak 
berme . Pak jedna strana trojuhelnika (jehoz plocha predstavuje praci) je 
delka zdvihu (nemeni se) a druha strana je pocatecni tlak. Vychazi mi z 
toho ze plocha (a prace) odpovida pocatecnimu tlaku .

> Radek Vicek

*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek na jcu.cz                              |
*------------------------------------------------------------------------*


Další informace o konferenci Hw-list