[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Březen 20 12:23:31 CET 2013

Dne 20.03.2013 12:05, RV napsal(a):
> noo pockat, ale ted je otazkou kde jsme vzali to, ze v DU ma byt nulovy
> pretlak? to je spis pak otazka mechanickeho provedeni jak by se to
> prakticky realizovalo - jednodussi varianta je, ze v HU tam pustim staly
> tlak a v DU to zavru a valec vypustim vyfukovym ventilem
>
> v pripade ze koncim na nulovem pretlaku v DU tak podle me je uplne jedno
> na kterem plnicim tlaku zacinam! v kazdem pripade bude na konci ze
> zasobniku tlaku odpusten 1l hnaciho plynu - jen bude pokazde jiny prubeh
> krouticiho momentu - u 200atm na zacatku teoreticky velky (nebude kvuli
> [...]

Nulový přetlak v dolní úvrati je podmínkou pro spotřebování veškeré
energie akumulované ve stlačeném vzduchu použitém pro posuv pístu. Pokud
by v dolní úvrati nebyl nulový přetlak, znamenalo by to, že v hnacím
médiu zbyla ještě nějaká energie.
Z toho rovněž vyplývá, že není jedno, jaký je tlak vzduchu v prostoru
nad pístem v horní úvrati.

JF