vrtulka na mereni vetru

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Únor 7 11:38:48 CET 2012

Stejne zbytecne vyjezdy prilis neomezite a predstava, ze Vam okamzite lokalni mereni pomuze vice nez dukladna studie nekolika nezavislych predpovedi a bohata osobni zkusenost s danym terenem, je uplne licha.

Znam to z padacku. Prijedete na kopec v nadeji uplne idealniho pocasi a ukaze se, ze behem celeho dne byl pouze 20 minutovy interval, ktery umoznil skvele poletani. Komu se podarilo v nem odstartovat, lital pohadkove, kdo prijel o 10 minut pozdeji (nebo odstartoval 10 minut pred timto intervalem), realizoval do vecera tak akorat nekolik sletu.

Ze zacatku jsem take mel predstavu, ze by bylo dobre si na sve kopce umistit nejakeho "pocasoveho spiona". Casem jsem ale zjistil, ze studium predpovedi doplnene o zprumerovane hodnoty vetru z kopcu v 8 a 11 hodin dopoledne (dostupne na netu) jsou idealni indikator. V 8 si udelate predstavu kde a jak to vypada. V 11 uz s klickama od auta v ruce se podivate na vyvoj, a pokud se udrzi Vase predstavy z rana, muzete vyrazit s vysokou pravdepodobnosti uspechu.

Jestli Vam cesta na kopec (k vode) trva treba hodinu, tak je zcela nepodstatne vedet, co se deje zrovna v teto minute, nez nastartujete auto, muze byt vse uplne jinak.

Jakub Serych