hmotové odpory

Středa Únor 1 00:06:53 CET 2012

Brzdné odpory jsou drátové odpory v Al pouzdru. Odpory z Blatné používám
a o tady těch jsem uvažoval, nakonec jsem zvolil klasiku - tmelené
drátové TR306 3R9/300W. Krátkodobá přetižitelnost je tam sice obrovská,
ale energie impulzu, kdy už se teplo nestačí předávat z drátu do
keramiky, je omezená tepelnou kapacitou toho drátu. Hmotové odpory jsou
v celém objemu tělesa tvořené odporovou hmotou a nejen že mají minimální
indukčnost, ale měly by mít i větší impulzní zatižitelnost.
Nakonec jsem to vyřešil jinak. Použiju tam výkonový varistor. Tam je
aspoň od výrobce zaručená impulzní zatižitelnost. Tady (strana 5.08)
http://www.ecom.cz/files/documents-catalogue/99.pdf
píšou 400J/cm3 při 1ms. Jen pro porovnání - rozebral jsem odpor 2R2 20W
http://www.gme.cz/dratove-rezistory-do-20w/rr-w20-2-2r-p114-168/
zvážil jsem drát (55mg) a vyšlo mi, že při zanedbání přenosu tepla do
keramiky je pro ohřev o 300K potřeba energie 6,5J.
Anděl