[OT] vyber zrcadlovky

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Středa Únor 1 00:02:21 CET 2012

Dovolim se k tomu vyjadrit.
Souhlasim s vasim nazorem.
Mam kamarada, ktery fotil jeste na negativy.
Aby mu vzali fotku do novin, tak to uz musela byt budto dobra fotka anebo skvely zaber.
Kdyz si vezmete tu kvalitu, kterou jste dostali v novinach, tak nad tim by clovek zaplakal.
Puvodni jim zadany format musel byt v super kvalite.
Jindra Polivka

----- Original Message -----
From: "Martin Persich" <persich na transcon.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 31, 2012 11:26 PM
Subject: Re: [OT] vyber zrcadlovky

Musim jen souhlasit s timto veskrze pragmatickym nazorem. Je urcite spousta
situaci, kdy technicky "dokonale" foto je potreba, kvalitni technika se neda
hned tak necim nahradit a clovek se rad pokocha jedinecne krasnymi zabery.
Ale dle meho nazoru je techto pripadu podstatne mene, nez diskutujicich
"odborniku" v ruznych fotoforech. Samozrejme zalezi hodne na tom, komu sve
vysledky prezentujeme. Pokud ale clovek nema umelecke ambice na prezentace
na vystavach a foti jen pro sebe a sve nejblizsi, pak mam pocit a zkusenost,
ze bezna vetsina lidi absolutne neresi tyto, pro ne nepodstatne technicke
detaily a drobne rozdily. Ruzne "fotogalerie" plne "portretnich" fotografii
porizenych sirokouhlym objektivem z pulmetrove vzdalenosti jsou toho podle
meho odstrasujicim prikladem. Hlavne, ze jejich fotak ma alespon 10 Mpx ...
Nejvice ale urcite zalezi na tom, co clovek foti a zda-li se tim pripadne
zivi. Proto mi pro me rodinne "cvakani" plne vyhovuje UZ EF-S 18-200 mm F
3,5-5,6 IS. Ono ukecat dcery, aby nekolik vterin (obvykle nakonec mene nez
by clovek napocital do ctyr) postaly na jednom miste a s nejakym pokud mozno
normalnim vyrazem, je dost vycerpavajici. Jsem pak rad, kdyz stihnu cvaknout
nejaky celek a rychle nejaky detail. Myslet v tomto okamziku na prehazovani
objektivu .... Ano, zabery jsou technicky mene dokonale, ale jsou ...
Martin. persich na transcon.cz