hmotové odpory

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Únor 1 22:09:54 CET 2012

> Brzdné odpory jsou drátové odpory v Al pouzdru.

To mi je jaksi pochopitelně známo... Nejsou tam jen drátové, ale i
deskové (na konci toho DS je vidět jeden odpor/deska ze sestavy).
Dokonce znám i záležitost zvanou hmotový odpor - byl mimochodem tuším
jako jeden z prvních,  když se ještě válela ručně směs uhlíku s jílem.
Kromě toho se využíval ve vf technice právě kvůli min. indukčnosti -
zvlášť v dobách, kdy jestě nebylo možné napařovat vrstvy s definovaným
odporem a vyhnout se tak broušení drážek)...

> Nakonec jsem to vyřešil jinak. Použiju tam výkonový varistor. Tam je
> aspoň od výrobce zaručená impulzní zatižitelnost. Tady (strana 5.08)
> http://www.ecom.cz/files/documents-catalogue/99.pdf
> píšou 400J/cm3 při 1ms.

Hmmm....to je poněkud posun. Z toho tedy plyne, že zřejmě potřebujete
limitovat přechodový děj na indukčnosti, nebo je to jinak? Už zde bylo
mnohokrát řečeno, že lépe (přesněji) formulovaná otázka obvykle
automaticky umožní mnohem kvalitnější odpověď...

---
Jirka