Jak nakrimpovat konektor ?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Prosinec 30 11:28:29 CET 2011

Krimpovací konektory také používám, krimpovací kleště ne. Používám je jako
servokonektory a různé prodlužovačky či spojky v modelech letadel, kde o
vibrace a velké (a při nechtěném kolmém přistání opravdu velké) přetížení
není nouze - a dodnes žádný spoj neupadl.

Pájím to co nejblíž "aktivní části", po zapájení, ještě, když je měkká
izolace, kablík obtočím těmi plechovými pacičkami a s citem zamáčknu. A ten
pak, jak by řekl klasik, "už se ani nehne, nehne!" Narozdíl od třeba
kupovaných krimpovaných prodlužovaček k servokabelům se mi -překvapivě-
ještě nikdy nestalo, že bych byl schopen kabel z konektoru rukou
vytáhnout... Ovšem používám zcela neekologické olovo.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, December 30, 2011 11:15 AM
Subject: Re: Jak nakrimpovat konektor ?

No, to ano, ale já jsem o nich nepsal ;-)

Jinak se mi ještě nestalo, že by mi pájený spoj toho typu, o který se
tady jedná, upadl vibracemi. Tím typem myslím kabel víceméně těsně
zasunutý v trubce a pájkou tamtéž dobře zalitý...

Pravda, dělám to krátce, jen něco okolo 35 let ;-)

Jednu nevýhodu pájení konektorů přece jen uvedu: možné ztvrdnutí kabelu
za  konektorem vlivem kapilárního efektu, kdy se pájka dostane příliš
daleko. Ale jsou techniky, jak to omezit.

---
Jirka