[OT]: ekologicka likvidace chemikalii po leptani

Milan B. milan na bastl.sk
Čtvrtek Květen 6 20:20:28 CEST 2010

Mne je jasne, ze prebiehaju naraz. Kde beriete opak? Kazdopadne, konecny
ustaleny stav toho vypotrebovaneho sajrajtu nezavisi od rychlosti a
dynamiky reakcii, ale od toho, ktora z reagencii sa vycerpa skor.

Medzistav pocas leptania (ked k dispozicii dostatok ako FeCl3 tak aj
medi) je nieco ine, a nemam tusenia aky bude pomer CuCl a CuCl2. Takisto
v pripade, ze sa minie oboje (FeCl3 aj Cu) bude v roztoku  nejaky pomer
CuCl a CuCl - netusim aky.

Takze pocas leptania asi bude zmes FeCl3, FeCl2, CuCl, CuCl2 a kusu medi
a na koci dostaneme:
zmes FeCl3, FeCl2, CuCl2
alebo zmes FeCl2, CuCl a kusu medi
alebo zmes FeCl2, CuCl a CuCl2
alebo nazor chemika :)

Takze opotrebovany chlorid, ktory vyhadzujem ja, obsahuje CuCl2 (resp.
zmes FeCl3, FeCl2 a CuCl2) a CuCl je pre mna iba medziprodukt reakcie :)

Ale to je fuk. Nerad by som brzdil diskuziu. V kazdom pripade je to zmes
latok zdraviu a zivotnemu prostrediu skodlivych.

-m-