[OT] CEZ komando jake ma odberatel sance?

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Úterý Únor 9 21:07:51 CET 2010

Myslim, ze su tu 2 roviny:

Prva je kradnutie elektriky - to je samozrejme zlodejina, ako kazda ina,
elektrika je tovar, ako iny.
Kazde zlodejstvo v tomto pripade ma byt potrestane. Na tom sa zhodneme.

Druha rovina je jednanie donedavna monopolneho dodavatela a jeho
pracovnikov. Ti sa spravali a stale spravaju ako monopol
a zmluvy nie  su zmluvami medzi 2 stranami, ale jednostranne osetrenou
nanutenou "zmluvou".
Chces elektriku - podpis a zabezpec vsetko, co si zmyslime. Nepodpises?
Sviet si svieckami...

U rodicov sa pred 4 rokmi stalo, ze sa dvojtarifny elektromer zasekol
prepnuty na nizky tarif.
Rodicia maju na krku 70-ku, sestra tomu nerozumie. Dam krk na to, ze s
tym nikto nic umyselne ani neumyselne nerobil.
Tazko povedat, kolko to bolo zaseknute. Menej ako jeden rok - teda jedno
fakturacne obdobie, kedze na tarife nebol nulovy prirastok.
Elektromer aj prepinacie hodiny boli plombovane, plomby neporusene.
Pri zuctovani - kedze vysiel odber pre vysoky tarif  maly, prisli  na
kontrolu.
Lietali vyhrazky a rozne sumy, reci  o neopravnenom odbere a kradnutej
elektrike... a pod.
Otec im hovoril, ze zariadenie je ich, je plombovane ich pracovnikom,
plomba je neporusena, takze
ak sa ICH zariadenie pokazilo, tak nech mu ho vymenia, a ako doplatok sa
moze zobrat napr. priemer roku pred tym, alebo priemer niekolkorokov
pred tym a
rozdiel uhradi - ved elektriku realne spotreboval, takze nema dovod
nezaplatit.
Vysledok:
ako doplatok 10 nasobok najvyssieho odberu za poslednych 10 rokov
dozadu, splatnost 14 dni, inak odpojenie.
Nie je to vydieranie - zlodejina z druhej strany?
Vraj si ma chodit pravidelne kontrolovat, ci mu hodiny dobre prepinaju a
ci mu elektromer dobre meria.
BTW - kto z Vas si chodi kontrolovat elektromer a prepinacie hodiny, ci
mu meraju spravne aspon raz mesacne?
Zlodejina sa ma trestat, na vydieranie a "platenie za ochranu" sme si v
nasich koncinach akosi zvykli, a zda sa nam to normalne.

Dodo