eKINO-945GSE, IT8718F, ioctl()

Rollfree rollfree na volny.cz
Úterý Duben 20 15:12:04 CEST 2010

O tomto chipu nevim absolutne nic a nemam ted cas to zjistovat.
Ale obecne (zkusesti s mnoha jinymi chipy podobne kategorie)
tam casto byva nejaky enable-port, kam je napred treba poslat
definovanou hodnotu (nebo dokonce posloupnost hodnot, casto
musi byt i prolozeny ctenim), aby se tak zabranilo nechtenu
preprogramovani daneho chipu.

Sice by se dalo predpokladat, ze si to udela ten driver sam,
ale podle chovani bych si spis tipnul, ze se to chce od uzivatele.

rollfree

****************************

----- Původní zpráva -----
Od: "Luboš Melichar" <lubos.melichar na gmail.com>
Komu: "HW-news" <Hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 20. dubna 2010 12:15
Předmět: eKINO-945GSE, IT8718F, ioctl()

Dobrý den,
dostal jsem do ruky miniPC eKINO-945GSE.

Deska je osazena iTE IT8718F Super I/O chipsetem, z něj jsou vyvedeny
4 vstupy a 4 výstupy na I/O konektor.
Právě tyto výstupy bych potřeboval nějak umět ovládat.

Dostal jsem typ na 2 tooly, s kterými si hraju.
1/ Suriotool
  - detekuje chip
  - vypisuje obsahy registrů chipu

2/ driver dio_drv_it8712
  - ten by měl umět nastavovat výstupy
  Céčkový program se v dialogu zeptá zda chceme číst nebo zapisovat,
jakou hodnotu chceme zapisovat a potom volá driver ioctl.

get_value = ioctl(fd, IOCTL_GPIO_WRITE,&set_value);
printf("Read DIO Status ===> %02x\n",get_value);

  výpisem zjištěno fd=3, IOCTL_GPIO_WRITE=1074030593
  za set_value jsem zkoušel doplnit různé hodnoty ale nazpět přečtenou
hodnota je vždy ==> 37 a výstupy jsou v jedničce.

Pokud má někdo s tímto čipem zkušenosti a nasměroval by mě co zkusit,
kde hledat, jaké nástroje používat, byl bych mu vděčný.

díky.