Re: Re: jak na mikrofoní předzesilovač pro MCU?

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pondělí Prosinec 14 14:02:55 CET 2009

> Asi bych tam dal jeden tranzistor, zesílení 40 dB přece musí stačit. Z
> mikrofonu leze cca 1 až 10 mV a zesilovač by neměl limitovat ani když tam
> přijde nějaký cizí hluk.

Díky, to jsem potřeboval vědět. Krabička by měla dekódovat z rádia bez použití kabelu, jen když se položí na stole poblíž reproduktoru. Možná je takpsle kterou jsem použil příliš směrová.

> Přece nepotřebujete převodník vybudit na plno, jen
> aby jste byl spolehlivě nad jeho rozlišením.

To ne. Tónový dekodér by měl fungovat i v šumu. Teď mi celý dekodér morseovky dekóduje spolehlivě při S/N 3dB, kde šum je 3kHz široký a rychlost morseovky 15 slov sa minutu. Pokud zvýším kvantizační šum převodníku tím, že ho budu krmit nízkou úrovní, tak dobrého výsledku nedosáhnu. Člověk čte morseovku tak do -6dB, ale spoustu si domyslí z kontextu.

> Bylo by dobré v SW udělat filtr na kmitočet, na kterém to pípe
To samozřejmě mám. Sampluju 2.4kHz, konvertuju na kvadraturní signál v základním pásmu. Filtr je na pevném kmitočtu 1/4 samplovacího. Pak 2x filtruju a decimuju FIR filtry. Pak spočtu magnitudu a ještě jednou filtruju dolní propustí.

Musím se ještě podívat, jestli někde po cestě zbytečně neztrácím přesnost při zaokrouhlování mezivýsledků. Celá úloha je pro MSP430F1232 na doraz nebo možná za dorazem. Chtělo by to totiž samplovat 2x rychleji, pak by byl první alias někde na 4kHz a antialias filtr by byl poměrně jednoduchý. Se samplovacím kmitočtem 2.4kHz mám první alias na 1.8kHz. Ten je odfiltrovaný už v MF filtru mého úzkopásmového CW přijímače, ale na SSB přijímač by tenhle trik nefungoval.

Vojta Bubník