H-most řídící obvod

hobby@rq-elektronik.sk hobby@rq-elektronik.sk
Středa Únor 20 12:23:02 CET 2008

zdravim,

> sice jsem s peltierem take jeste nic neresil, ale obecne se u peltierova
> clanku nedoporucuje prerusovat napajeni z duvodu velkych ztrat. Tepelny
> odpor clanku hned po odpojeni napeti klesne na minimum a teplo se
> prenasi na studenou stranu.

toto som nevedel. takze to vlastne znamena, ze na dosiahnutie maximalnej
ucinnosti pri nie-maximalnom vykone by bolo vhodne napajat ten peltierov
clanok prudovym zdrojom...
takze idealne by asi bolo pouzit riadeny spinany zdroj a napatovo nezavisle
spinace (rele?)

> Navic tazatel psal, ze potrebuje i otaceni polarity, takze predpokladam,
> ze potrebuje mustek, aby mohl intenzivne topit i chladit.
tie 4 MOSy by predsa tvorili mostik, akurat pri vyssich frekvenciach nejaky
pull-up a NPN nebude ten najlepsi budic

pre pana Ondreja: existuje MAX1978/1979, io urceny prave na riadenie
peltierov, akurat ze dovoluje len 5V napajanie.

p.rosko