Jaka je pouzitelnost linuxu?

JD jirkonf@seznam.cz
Sobota Únor 10 15:23:52 CET 2007

Vim ze tema linuxu se tu obevuje co chvili, kazdy ma na tuto
problematiku svuj nazor. Rozhodl sem se udelat si vlastni a linux
vyzkouset. Linuxovych distribuci je na internetu k mani spousta, proto
bych byl rad, kdyby mi mohl nekdo kdo linux pouziva (idealne kazdy den
pro beznou praci) poradit, kterou z nich si vybrat (a proc), pripadne
kterou radeji ani nezkouset (a proc).

PC nejcasteji pouzivam k
- surfuovani na internetu (firefox)
- cteni posty (thunderbird)
- poslechu hudby
- prehravani filmu (dvd, divx, xvid), obcas si i neco sestriham a
zkomprimuju (DVD, xvid) z digitalni kamery
- programovani x51 (asm)
- obcas sledovani TV (TV karta s BT878)
- sprava mobilu (SE K700i) pres bluetooth (funguje s ovladacema z WXP SP2)
- ...+ dalsi bezne veci ktere asi budou v kazdem distru jako ze si sem
tam neco napisu ve wordu (ci openoffice, ty mam na 2. PC a v podstate v
tom neni rozdil), nebo udelam / upravim nejakou www stranku (ale na to
mi staci dobry textovy editor), prohlizeni pdf, komprimace (zip, rar),
vypalovani CD / DVD

- hry nehraju (a nebo jen vyjmecne)

Aktualni konfigurace PC (spis lehce muzejni kousek, ale zatim staci)
- P3 / 700MHz
- 768MB RAM
- MB fujitsu siemens D1107
- Nvidia TNT2 Vanta 32MB AGP
- C-Media CMI8738 (zvuk)
- TV karta PV951 (chip BT878)
- Intel 21143 PCI 100Mbit (sitovka)
- NEC PCI USB2.0 radic
- MA700 Bluetooth
- 3x HDD 80GB (WD800BB, WD800JB, ST380011A)
- LG GSA-4160B (DVD-RW-RAM)

Zatim sem si hral jen s Knoppixem (live distribuce bootujici primo z
CD/DVD) a docela se mi libil.

Prosim zadny zbytecny flame...

JDrozd