Jaka je pouzitelnost linuxu?

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Sobota Únor 10 12:38:07 CET 2007

Jestli chcete pouze programovat MCU, mohu doporučit free C kompiler
SDCC. Je nativně pro Linux, zvládne i poměrně rozsáhlé projekty (řádově
tisíce řádků zdrojového textu), umí různé architektury ("51, Z80, PIC,
Motorola). Přenositelnost např. z prostředí Keil uVision pro "51 je na
úrovni zdrojového kódu v C dobrá (někde je poněkud odlišná syntaxe, ale
dá se to upravit). Konvence volání assemblerských rutin z C je poněkud
odlišná, ale zvyknete si na to. Co se týče efektivity a délky kódu,
generovaného SDCC překladačem C, nechám to bez komentáře, názory na to
se mohou různit. Ze zkušenosti ale vím, že SDCC si poradí s elipsis
(...) a parametry různého typu, což je pro uVision dost problém. Pokud
si dokážete napsat vlastní Makefile, a to není zas tak velký problém,
lze použít některé Linuxové IDE (sám používám KDevelop pro KDE) a práce
s tím je poměrně příjemná. Chce to ale už určitou zkušenost v používání
MCU, protože SDCC debuger se moc použít nedá.

Mrazík