32bit MCU za cenu PIC

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Srpen 18 14:32:01 CEST 2007

Nasel jsem zajimave MCU, mozna ze o nich uz nekteri z Vas vedi, pro mne
jsou nove:

http://www.luminarymicro.com/

Zajimave je, ze nejnizsi typ stoji neco pres $2 v kusovce, takze kdyz se
dovezou v trochu vetsim mnozstvi a rozpusti se tak dovoz, cena bude
srovnatelna s PIC.

No abych to napsal rovnou, jako cloveku, kteremu nic neda pokoj, se mi
uz LM3S101-IRN20 vezou ;). Ma to 8kB FLASH a 2kB SRAM (je to nejnizsi
typ). Nezkoumal jsem to hloubeji, ale melo by to jit napustit softem
pres seriak. Na http://www.iar.com/ k tomu najdete C kompilator, s
omezenim na 8kB, coz pri stejne tak velke FLASH asi nebude znamenat
zadny problem.

Nekde jsem cetl zminku, ze tyhle MCU (ARM Cortex-M3, zkratka ARM s
instrukcni sadou Thumb a Thumb-2, bez instrukcni sady ARM) jsou udelany
tak, aby uz nebylo potreba psat v ASM vubec nic, zkratka aby byly co
nejlepsi pro pouziti se softem psanym v C.

A jeste par linku:
http://www.moteprime.org/article.php?id=27
http://www.siwawi.arubi.uni-kl.de/avr_projects/arm_projects/openocd_cortex/index.html
http://www.arm.com/products/CPUs/ARM_Cortex-M3_CM3Core.html

No a zbyva jen podotknout, ze ani v CZ uz nejsou tyhle MCU nezname:
http://www.elektronika.cz/EI-skripty/clanek.asp?ItemID=3369

--
Jiri Bezstarosti