32bit MCU za cenu PIC

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Srpen 20 10:20:08 CEST 2007

Jiri Bezstarosti wrote:
> Nasel jsem zajimave MCU, mozna ze o nich uz nekteri z Vas vedi, pro mne
> jsou nove:
>
> http://www.luminarymicro.com/
>
> Zajimave je, ze nejnizsi typ stoji neco pres $2 v kusovce, takze kdyz se
> dovezou v trochu vetsim mnozstvi a rozpusti se tak dovoz, cena bude
> srovnatelna s PIC.

Je to nesporne zaujimave; ale jeden clovek co je viac od fachu (t.j.
navrhuje a vyraba cipy) mi nieco napisal v tom duchu, ze im ta
dumpingova cena moze vydrzat maximalne tak rok-dva (a kedze uz to tak
zhruba rok je co o nich viem, tak podla tohoto uz to dlho nepotrva).

Ide vraj o to, ze tento relativne novy vyrobca relativne nezaujimavych a
beznych cipov dava aj taketo "kusovky" v bulk cene (t.j. v cene pri
odbere cca 100k a viac) a vykryva straty z distribucie zo svojho
pociatocneho kapitalu v nadeji, ze sa na to chytia velki odberatelia.

Ini vyrobcovia v podstate maju velkych vyrobcov uz zakontrahovanych a
toto nepotrebuju robit; pozna sa to tak, ze kusovka (cim sa mysli
trebars aj tisicka, to je z hladiska vyrobcov beznych cipov absolutne
nezaujimavy objem) od nich stoji niekolkonasobok bulk ceny. Naproti
tomu, tu uz vlastne ziadnu sancu na lacnejsi cip nemate, ani pri
milionovych objemoch.

Samozrejme ja tomuto nerozumiem a do kuchyne im nevidim, takze je to len
taka informacia JPP...

wek