pocitanie dat na ethernete

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Srpen 7 11:28:33 CEST 2007

No uz se to tu pred casem resilo a neznam podminky na Slovensku, ale v
soucasne dobe ve svem okoli nevim o nikom kdo by resil podobne problemy.

Vetsinou je to vyreseno dvema pristupy:

1) linka s nejakou (vetsinou nizsi) rychlosti bez FUP a je celkovy limit
za mesic - to mam treba doma na kabelovce - 1024/256 s limitem 20GB.
Kazde gigo navrch je tusim 70Kc. Cena je 430Kc. Verejna IP je za 100Kc.

2) linka s celkem brutalnim prenosem (bezne se nabizi uz 10Mbps) bez
omezeni dat, ale s FUP - to mam na chalupe - 3000/750kbs za 580Kc (po 6
mesicich po instalaci si muzu snizt na na 2000/512 za 340Kc) kde je FUP
v tom smyslu ze po stazeni 100MB za 20 minut se mi snizi rychlost na
512kbps po dobu 60minut. Verejna IP je za 50Kc.

Ani u jednoho typu pripojeni nema smysl nejake mereni dat - v pripade
pripojeni 1) mam moznost jit jen s cenou dolu na 330Kc na linku 3000/512
s limitem 3GB - tam by to mozna smysl melo, ale na bezne litani po netu
pokud nestahuji filmy a nejake silene instalace to musi stacit a nebo si
holt cas od casu priplatim nejake gigo navic.

Jakou mate rychlost linky? Neni mozna lepsi si omezit rychlost a zvetsit
limit na data? Pripadne na routeru zakazat nektere soubory, slova a URL?

Radek Vicek