pocitanie dat na ethernete

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Srpen 7 12:40:35 CEST 2007

Co je to FUP?

To do coho som sam seba navliekol je ten 450MHz ODFM (Flarion) od
T-Mobile. 2Mb/s down, neviem kolko up (asi 0.5Mb/s), aj ked som na
okraji signalu takze je to zatial (kym nevyriesim antenu) mozno tak
0.5MB down; mesacne mam ako som pisal 2GB limit za 300+DPH na 12
mesiacov a 600+DPH na dalsich 12 mesiacov (to je taky od**b aby to na
plagate dobre vyzeralo); a 300+DPH kazde gigo nad. Nevravim ze je to
nezaplatitelne, ale ta spatna vazba by bola dobra, najma pre tie deti.

Viete, ja som zacal s uzivanim internetu v casoch ked internet na
Slovensku predstavovala jedna 64k linka do Viedne (mozno to tak presne
nebolo ale priblizne ano). Bol som zvyknuty napr. na to, ze ak niekto
niekomu chcel poslat mail nad asi 100kB (priloha samozrejme
uuencodnuta), tak si vopred napisal o dovolenie. Maily nie vzdy boli
dorucene ci dorucitelne; ale o tom som VZDY dostal spravu. Bol som
zvyknuty na to ze kazdy stroj v Internete ma IP adresu, a ze na vacsine
z nich bezi finger, a nikto sa neschovaval.

No a mozno preto nie som zvyknuty na cenzuru akehokolvek druhu, a
nepokladam ju za dobru vec. Vadi mi, ze mi niekto maze ci nedorucuje
maily bez mojho vedomia ovela viac, nez mi vadia spamy (a ze ich
nedostavam malo); dokonca mam z toho pocit straty osobnej slobody. A
takisto nie som zvyknuty na to, ze mi niekto nieco v kompe robi bez
mojho vedomia; ani ze ma nuti nieco stahovat a neumoznuje mi nad tym mat
plnu kontrolu kam a co sa da (teraz mierim na ten MikTeX a ine programy
ktore si "dotahuju" veci).

Ja viem ze som dinosaurus a ze niektore moje predstavy nie su v sulade s
hlavnym prudom. Zasa taky blbec aby som plaval priamo proti prudu hadam
nie som; ale ze ten prud je plny bahna a taha nas to dole, tak to sa mi
nie velmi paci.

wek