Konec nabijeni NiMH pri 0.2C

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Březen 30 01:08:26 CEST 2006

Vypnut nabijanie pri dosiahnuti isteho napatia nie je dobre. Vravim tak
ako clovek, ktory sa poucil na vlastnych chybach. Kedysi bolo v AR
zapojenie nabijacky NiCd (s vybitim a nabijanim const prudom) s
vypinanim pri dosiahnuti urciteho napatia. Som si to prisposobil a
postavil (princip ostal). No a efekt bol ten, ze nove clanky
potrebovali uplne ine vypinacie napatie na to , aby sa nabili na
priblizne plnu kapacitu, ako clanky pouzivane. Pouzivanim clankov sa to
napatie zvysovalo. Podotykam, ze meranie cieloveho napatia sa nerobilo
pocas prietoku nabijacieho prudu (t.j. ked sa ubytok na vnutornom
odpore pripocitava k napatiu clanku), ale v nabijani bola pauza na
meranie. Overil som to na viacerych clankoch. Moj zaver: vypinacie
napatie u NiCd a NiMH je blbost. Treba vyhodnocovat pokles. No a aby to
nebolo take jednoduche, vid moj predchadzajuci mail, kde pisem o
pouzivani accu s malym vybijacim prudom...

miro