ochrana spravne zapojeneho 3F kabelu

Zdenek zdej@atlas.cz
Čtvrtek Leden 5 10:05:37 CET 2006

Vy to stale chcete delat ;-)

Pokud je nejvetsim problemem vypadek N vodice, tak HRN-43N nemusi byt
uplne spolehlivym
resenim. Konzultoval jsem to loni s technikem Elka. Skoda, ze uz
nemam korespondenci. Tato veticka z popisu neco vysvetluje:
"Rele je urceno pro hlídání 3-fázových obvodù. Typ HRN-43N kontroluje
napetí proti nulovému vodici, typ HRN-43 kontroluje mezifázové napetí."

Pokud je tedy v rozvadeci symetricka zatez, vytvori se virtualni stred i
pri odpojenem N. Navic se odpojovani pri asymetrii bude resit pres
stykac. S jeho zpozdenim odpadu muze byt pro polovodice uz pozde. Dale
HRN s napajenim 230V by "neuhlidal" sam sebe. Lepsi by byl 400V, ale ten
nebyl v ceniku. Nic nezkazite, kdyz s nimi proberete konkretni situaci.

Relativne dobre se mi osvedcilo zapojeni 3 varistoru do hvezdy a vhodne
dimenzovane jisteni. Pri vypadku N odejdou v nejhorsim pripade varistory.

Zdenek