ochrana spravne zapojeneho 3F kabelu

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pátek Leden 13 17:12:56 CET 2006

Jednou jsem byl zavolan do podniku, kde naraz odesly vsechny zdroje PC,
monitory, zdroj kopirky a pokladny. Bylo to tim, ze nejaky dement na siti
TN-C odpojil PEN baraku od elektrarny (resp od uzemneni) a pres na jinych
fazich nainstalovana (mnoha) akumulacni kamna se dostalo sdruzene napeti na
PEN. Uz je to par let, ale tehda jsem celkem vazne uvazoval o tom, ze to
nekdo udelal schvalne.
Kompy a monitory si nejak majitel castecne vyresil pres zaruky, bylo to
vsechno nove (neptejte se jak se mu prodejce povedlo premluvit, to nevim),
ale pokladnu a kopirku jsem opravil vymenou velkyho elytu za graetzem a
spinaciho tranzistoru.
Takze to nebylo s tou opravou tak strasny.
Jakub Ladman