Úprava motocyklu pro tělesně postiženého-elektronické ovládání spojky

Miroslav Kolínský miroslav.kolinsky@papouch.com
Úterý Prosinec 12 12:23:13 CET 2006

Koder Petr wrote:
> Ovladani nohou: Jasne ale porad by zustalo ovladani na riditkach.
> Ovladani jenom servem asi pujde dost tezko podle meho nazoru. Sila i rychlost reakce je potřebná dost velka a mista na motorce moc není. Nehlede na elektroinstalaci. Napadlo me ještě pouzit podtlakove ovladani (podtlak ze sani motoru). Takhle se driv ovladal tempovat a ruzne jiné mechanicke hejble u aut. Mozna bych nasel i ten "pistek" k tempomatu. Problem s tim jak to ovladat ale zustava byt se valna část ukonu da automatizovat po vzoru robotizovane prevodovky u aut.

V principu jde jen o to převést ovládání spojky na pravo a posílit ho.
Napadlo mě jestli třeba maxon vyábí motorky s převodovkou dost silne i
dost rychlé. Normální spojku chci rozhodně zachovat, udělal bych to
třeba jako to mají na autoškoláckých motorkách. tam od toho raménka
spojky vedou dvě lanka a v držáku bowdenu  je vedle normálního bowdenu
ještě druhý bowden. Pak by mohl ten mechanismus být schovaný na vhodném
místě. Ono to nebude moci být nějaký bastl, hodně si toho budu muset
nechat vyrobit...

--
S pozdravem,
Miroslav Kolínský