RE: Úprava motocyklu pro tělesně postiženého-elektronické ovládání spojky

Koder Petr Koder.Petr@azd.cz
Úterý Prosinec 12 12:03:39 CET 2006


Ovladani nohou: Jasne ale porad by zustalo ovladani na riditkach.
Ovladani jenom servem asi pujde dost tezko podle meho nazoru. Sila i rychlost reakce je potřebná dost velka a mista na motorce moc není. Nehlede na elektroinstalaci. Napadlo me ještě pouzit podtlakove ovladani (podtlak ze sani motoru). Takhle se driv ovladal tempovat a ruzne jiné mechanicke hejble u aut. Mozna bych nasel i ten "pistek" k tempomatu. Problem s tim jak to ovladat ale zustava byt se valna část ukonu da automatizovat po vzoru robotizovane prevodovky u aut.

 

> Už bych dohady o homologaci uzavřel. Důvody k homologaci jsou naprosto
> legitimní. Až se do toho pustím budu to zkoušet mimo veřejné komunikace
> a bez homologace nevyjedu.  Jestli někdo ještě máte chuť pomoci, pojďme
> se bavit o možnostech řešení. Ja vím o několika: U malých motorek se dá
> použít dvojitá páčka. Dva prsty pro spojku, dva pro přední brzdu. Ale u
> vetší motorky půjde spojka už hodně ztuha. Další je přední brzdu na
> palec+spojka místo brzdy. To je spolehlivé jako z továrny. Měl jsem
> spojku na pravo u fichtla a ČZ 250 a šlo to dobře. Ale neměl jsem přední
> brzdu. Já přemýšlel o nějakém servu (zde by se mi hodila rada, odkaz)
> které by navíjelo lanko, nebo nějakým táhlem ovládalo původní raménko.
> Petr Kodet psal o předělání spojky na pravou nohu, ale to je
> nevyhovující. Problém by nastal kdyby mi motorka začala padat napravo a
> musel jsem jí chytat pravou nohou s zařazenou rychlostí. Ale díky za radu!
> --
> S pozdravem,
> Miroslav Kolínský



Další informace o konferenci Hw-list