Naradi Proxxon

Rt jr@siliconbrain.biz
Neděle Prosinec 18 19:54:18 CET 2005

RVsoft napsal(a):
> Muzu vedet kde a jak to je dynamicky vyvazovane? Schvalne jsem se na to
> kdyz jsem to mel otevrene dival a nic jsem nenasel. Navic oba cervicky u
> motoru jsou na jedne strane a zamek pro zajisteni vretene take neni
> symetricky na hrideli je jen na jedne strane.

Motor je vyvazovan zavrty na jednotlivych polovych nastavcich rotoru.
Vreteno zavrty na opacne strane, nez jsou cerviky.

> O piratske kopii pochybuji - kupovane je to v obchode kde toho od
> proxxonu prodavaji vic z jejich sortimentu a uz dost dlouho. A
> provedenim plastovych vystriku take neni co vytknout - rozhodne to
> zadnou napodobeninu nepripomina.
>
> To lozisko na 100% neodprisahnu ze neni valive - na prvni pohled ale
> vypadalo na kluzne. I kdyby bylo valive to jak je hridel provedena
> nedava moc nadeji na to aby vysledek byl lepsi. Hlavne si myslim, ze tak
> jak je provedeno spojeni motoru s hrideli je cely problem -
> opakovatelnost souoseho smontovani v seriove vyrobe bude asi dost
> [...]

Vreteno i hridel motoru jsou opracovany skutecne perfektne. Vule spojeni
je nulova, opakovatelnost spojeni je stoprocentni - mam osobne
vyzkouseno, protoze jsem s FSB12 delal nejake mechanicke experimenty.

> Vibrace se projevuji i pri sundane klestine. Navic to vibrovalo
 >(diplomaticky receno - chod nebyl optimalni) co si pamatuji hned kdyz to
 > bylo nove.

Proc jste tedy vrtacku za 1800 Kc nereklamoval / nevratil, kdyz jste s
ni nebyl spokojen?

Ja mam asi neuveritelne stesti - mam 2 kusy Micromot 40, a 2 kusy FSB12
a jsem s nimi velice spokojen (s vyhradou male zivotnosti loziska).

Konec koncu, na trhu je podobnych mikrovrtacek nekolik typu, zvolte
proste nejaky lepsi.

Myslim, ze ja jsem k tematu timto rekl vse.
--
Rt