Naradi Proxxon

RVsoft rvicek@quick.cz
Neděle Prosinec 18 20:53:11 CET 2005

Rt napsal(a):
> Motor je vyvazovan zavrty na jednotlivych polovych nastavcich rotoru.
> Vreteno zavrty na opacne strane, nez jsou cerviky.

Tak jste mne donutil to znovu rozebrat!!

Opravdu je na hrideli jeden zavrt, ktery by ciste teoreticky vreteno
mohl vyvazit, ale jelikoz jsem si posledni dobou s dynamickou
vyvazovackou (mam ji postavenou na vyvazovani obezneho kola modelarske
turbiny) hral pochybuji ze to bude dobre. Jestli bude nalada schvalne to
na ni hodim. Dejme tomu ze je to tedy nejak vyvazene.
Ale tohle ani zdaleka neni to co je cely problem.

O motoru neni treba hovorit - ten u Proxxonu nedelali a take kdyz jsem
jej pustil bez hridele tak je to OK.

> Vreteno i hridel motoru jsou opracovany skutecne perfektne. Vule spojeni
> je nulova, opakovatelnost spojeni je stoprocentni - mam osobne
> vyzkouseno, protoze jsem s FSB12 delal nejake mechanicke experimenty.

Hmm perfektne!!! Tak jak je mozne, ze hridel na motor ani zdaleka nejde
suvne a pri plnem zasunuti na konci vakla bez dotazeni cerviku cca
0.5mm. To je presne to co jsme mel na mysli - jedine rozumne reseni
upnuti na hridel motoru je totiz klestina a ne cervik a volna hridel. Je
totiz naprosto jasne, ze po dotazeni se hridel posune mimo stred. To je
totiz dle meho to co zpusobuje odchazeni dolniho loziska. Neni tezke si
predstavit jaky pohyb vykonava tatkto dotazena hridel mimo osu otaceni a
co musi kompenzovat dolni lozisko. Aby mohlo byt spojeni udelane takto
musel by otvor v hrideli udelan pod rozmer hridele motoru a nasazen za
tepla - cervik totiz zajistuje hridel jen proti protoceni a ne
centrovani. Nemam tu indikator do diry, ale co mohu merit digitalni
posuvkou tak hridel ma 3.16 a dira minimalne 3.22 (ma samozrejme vic
protoze v male dire ukazuje posuvka trochu pod rozmer) - takze vic nez
pul desetiny. Navic na kraji hridele (kde merim) je otvor zda se mensi
nez dal v dire.

> Proc jste tedy vrtacku za 1800 Kc nereklamoval / nevratil, kdyz jste s
> ni nebyl spokojen?

V dobe kdy jsem ji kupoval (pocitam tak 8-10 nazpet) byl k mani akorat
Dremel za cca 3x tolik penez. A tu brusku jsem obcas nutne potreboval.
Svoji praci odvedla - vyjadruji se jen k provedeni.

> Ja mam asi neuveritelne stesti - mam 2 kusy Micromot 40, a 2 kusy FSB12
> a jsem s nimi velice spokojen (s vyhradou male zivotnosti loziska).

Co se tyka FSB12 o ktere mluvim bud mate neuveritlne stesti a nebo mame
kazdy trochu jina meritka. Pokud mate provedeni stejne jako ja (cerviky)
tak pokud hridel neni nalisovana za tepla a nebo je montovana bez VULE
(to je to proc jsem narazel na seriovou vyrobu kde nelze delat bez
toleranci) tak vysledek nemuze byt jiny nez ze to haze - to je dano
konstrukci.

> Konec koncu, na trhu je podobnych mikrovrtacek nekolik typu, zvolte
> proste nejaky lepsi.

Nepisu to kvuli sobe, ale kvuli ostatnim az si pujdou nejakou brusku
koupit tak aby vedeli do ceho jdou.

RadekCX