Zase nejaky zazrak?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pondělí Květen 31 13:50:02 CEST 2004

Hnedy trpaslik je teleso hmotnostne medzi planetou a hviezdou, kedy
vlastna gravitacia nestaci k nastartovaniu termojadrovej fuzie.
Vyzaruje sice ziarenie, tym ze sa vnutro stlaca a zahrieva, ale toto
ziarenie je v porovnani s hviezdami o peknych par radov slabsie.

Hviezda prehorena az na zelezo neviem, ci nesie nejake zvlastne
oznacenie, lebo sa jedna o velmi zriedkavy jav. Ak vobec uz nejaka k
takemuto stadiu dospela. Urcite takto neskonci hviezda prvej generacie
a zrejme ani druhej, ci tretej...

miro