Zase nejaky zazrak?

Ondřej Kozumplik kozond-konf@seznam.cz
Pondělí Květen 31 14:39:00 CEST 2004

tak to jsem asi četl literaturu od podobného šprýmaře, jaký byl ten
vynálezce ze severní moravy :-)))
Mám pocit, že to tam bylo popsáno při variantě, kdy některá z velkých
planet soustavy obíhající hroutící se hvězdu jí svou gravitací "odčerpá"
materiál, který hvězda vyvrhuje v kvantech.Čím více vyvrhne, tím více
nabere největší planeta, ta si tak zvyšuje vlastní gravitaci a tím pádem
o to víc opět odsává materiálu z hvězdy, která má již díky vnitřním
tlakům malou soudržnost. Tudíž hvězda se nestane supernovou, ale zhasne,
jelikož jí zbyde pouze neodčerpaná pevná část hmoty většinově z jádra,
tj. právě železo, neboť k termonukleárním reakcím dochází právě v jádře.
Označovali ji tam podle toho železa hnědý šprtajzlík :-) Ovšem už si
nevzpomínám co to bylo za publikaci, a za to, že procesy v ní jsou dle
pravdy, bych ruku do hvězdy taky nedal :-) (proč bych to taky dělal).
Možná si tam jen spletli termíny pro označování kosmo těles. Nevím, zas
takový odborní na astrofyziku nejsem :-)))

S pozdravem

O. Kozumplik
http://hysteria.webpark.cz