Jaky vystupni budic k DDSce?

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Červen 7 22:03:26 CEST 2004

Nebude lepsie trochu znizit naroky? Sirokopasmovy linearny RF zosilnovac
ma ucinnost tak 5%. S vystupnym vykonom povedzme 0.5W (to je 5V rms na
50ohm) to bude teda pekny radiator. Navyse takto sirokopasmovy sa asi
ani neda urobit. Treba si zvolit vhodne sub-pasma a rozdelit/znova
skombinovat pomocou filtrov.

Pokial sa to rozdeli povedzme DC-2MHz operak, 2MHz-80MHz jeden
zosilnovac, 80MHz-300MHz druhy zosilnovac tak je to mozno
zrealizovatelne. Toto je ale velmi tenky lad, takze na to aby to niekto
postavil musi mat nielen pristroje, ale to musi aj vediet.

Pozeral som v archive a kolega stavia/staval nizkofrekvencny zosilnovac
50kHz-80MHz/15W, akurat neviem kde zozeniete tie ferity v kusovom
mnozstve. MMIC obvody maju velmi maly vystupny vykon (1dB compr. point)
tak do 20dBm.

Posledna vec - AD9854 ma hodiny 300MHz, takze maximalna teoreticka
generovana frekvencia v zakladnom pasme je 150MHz, kedy sa generuju dve
vzorky na periodu, co ma ako urcite sam uznate, od sinusu velmi daleko.
Takze linearny zosilnovac nie je treba.

Pokial chcete dobry NF generator treba postavit dobry NF generator.
Pokial chcete dobry VF generator, thera postavit dobry VF generator. Ale
dobry generator, ktory ma vynikajuce parametre od DC po spominanych
300MHz a este k tomu vysoky vystupny vykon (tie jednotky V) je skor
utopia. Hovorim o jednom kuse/obvode samozrejme. Da sa to poskladat z
viacerych modulov, ale to uz nepovazujem za jeden generator. DDS ma len
10-12-14 bitovy DAC, s tym treba tiez pocitat...

Ako chcete realizovat sirokopasmovy "vykonovy" atenuator?

bon chance!

balu