miniARM

MK info@mcu.cz
Čtvrtek Srpen 19 11:23:26 CEST 2004

> Zatial si vystacim s x51. Napr. Cygnal robi 100MIPS narvany periferiami +
> 128kB FLASH + 8kB RAM..../C8051F12x/.
> V kombinacii s KEIL "C" + RTX OS je to silny zaklad pre cokolvek.
> Pokial by to nestacilo, dalsi krok je uz radsej jednodoskovy pocitac s
> Pentiom 1.5GHz.
> 16bit procesory nepotrebujem, dokonca ani vykonne DSP /na to mam zas XILINX/
>
> Samozrejme kazde riesenie ma svoju cenu....

On take neni tento modul myslen jako samospasitelny zazrak :-)))
Spis jen jako jednoduchy zacatek s ARMem - predelal jsem DPS
a ted je rozlozeni pinu temer 100% shodne s klasickou x51 v DIL40.
Na desticku se mi nakonec podarilo nacpat i 14pinovy konektor pro
wrigler (JTAG programator a debuger).

Proste vezmu DIL modul, vrazim do nepajiveho pole (univerzalky), privedu napajeni,
pripojim wrigler, pripadne periferie a muzu si zacit hrat - ladit aplikaci. Nemusim
bastlit DPS pro LQFP48, ale muzu rovnou zacit neco delat - overit si funkcnost.
Pro finalni design navrhnu DPS (pripadne opet pro modul) a pomerne o dost
jsem si zkratil cyklus vyvoje :-)))  Tot cela myslenka :-)))

Strasne nerad delam veci, ktere maji apriory malou rezervu ve vykonu, pameti a podobne.
Zakaznik vetsinou nema naprosto jasnou predstavu co bude od zarizeni chtit a jiz mnohokrat
se mi oplatilo nesetrit na zacatku na zeleze. Pokud mam dostatecnou rezervu, staci v 90%
dopsat (upravit) SW, coz je nesrovnatelne pohodlnejsi a levnejsi, nez redesign HW

Cygnaly jsem mel rad, respektive byl jsem rad, ze existuji - nemusel jsem menit
vyvojove prostredi,  mel jsem hotovou spoustu veci etc. Jenze jejich cena je ponekud
jinde, nez bych si predstavoval. K programovani a debugovani musim pouzit
jejich adapter (i kdyz na rozdil od jinych vyrobcu za levny peniz) a stale je to jen ta x51.
Treba jsem na Cygnalu dela prevodnik RS232 - DMX512 - jen z toho duvodu, ze ma 2xUART
a relativni dostatek RAM. I tak jsem byl s RAM na hrane - dalsi rozsireni by jiz vubec nebylo jednoduche
Dnes bych ale radeji sahl po Z8Encore, ATmega64, nebo treba po LPC210x.

S pozdravem
MK