Re: nabíjení elektromobilu z FVE
Martin Záruba
swz na volny.cz
Neděle Březen 30 10:08:29 CEST 2025
To mi připomělo; proč tam vlastně musí být ta 12V baterie a nemůže to
dodávat trakční baterie?
Martin Záruba
Dne 29.3.2025 v 20:52 Jaroslav Buchta napsal(a):
> Pokud jsem spravne zahlednul MG, tak tady je asi ten zakladni koren
> chyby. To proste bude fungovat jako vsechno Cinske...
> Tady me treba zaujalo chovani Enyaqa co jsme testovali, prakticky jsme
> to nezkouseli ale na dotaz co kdyz vybijeme palubni 12V baterku, tak
> ze nic, pripoji se na nabijecku nebo se vynda a pripoji na nabijecku a
> pak vsechno funguje. Navic jsme zjistili, ze se pri vetsim vybiti
> automaticky dobije z trakcni baterie. To je treba jak jsem nekde
> postrehnul i u Tesly scifi a vyzaduje to odtah a drahu servis (ted zda
> se dostupny za mesice az par let ;-) )
>
>
> Dne 29.03.2025 v 20:45 Petr Labaj napsal(a):
>> Měřil jste prosím reakci auta na ten analogově řízený signál?
>> Umí nabíječka v autě skutečně lineárně ovládat proudové omezení toho
>> DC-DC měniče, který vlastní nabíjení dělá?
>> Nebo to i přes lineární úkolování stejně chodí ve výsledku reálně po
>> velkých skocích?
>> Ono to bude určitě auto od auta jinak. Ale stejně by mě to zajímalo.
>>
>> Já (zatím) elektru nemám. Ale mám políčeno na akci v Lidlu a chci si
>> koupit ten jejich Wallbox. Který má podle mě skvělý poměr výkonu ku ceně.
>> Ten se dá řídit po Modbusu a dá se tomu zadávat nabíjecí proud s
>> granulitou 0.1A.
>> Tak proto mě zajímá, jak na to reagují auta. I když to zřejmě nebude
>> univerzálně platné.
>>
>> Když má někdo Wallbox, který umí jenom nějaké velké skoky jako třeba
>> 6-9-12-16A a podobně, tak by se možná vyplatilo tomu udělat "batoh".
>> Do něho nabastlit jednoduchou elektroniku, který by řídila jen
>> frekvenci toho nabíjecího signálu.
>> V závislosti na původním signálu a na vzdáleném řízení (nebo pro
>> začátek jenom na nějakém kroutítku).
>> Vše ostatní (hlavně ochrany s detekcí unikajícího DC) by se nechala v
>> té původního Wallboxu.
>>
>> Díky.
>> PL
>>
>> ******************
>>
>> Dne 29.3.2025 v 18:30 AZe napsal(a):
>>> To není nabíječka, je to kabel s jednoduchou elektronikou (EVSE) a
>>> se stykačem. Tyto zázraky se prodávají za přehnané ceny.
>>> “Profi” jsem považoval jednofázový kabel, dodávaný s autem. Obvykle
>>> je nastaven na nabíjecí proud 10A, ale mám i typ s nastavením
>>> (6-8-10-13-16) A.
>>> Používám dva typy: jeden od Číňana (6-16)A, umí i 3 fáze, liší se
>>> jen použitým stykačem, druhý 1f v rozvaděči, sestavený z diskrétních
>>> součástek (analogové komparátory a generátor 1kHz), s regulací
>>> proudu i během nabíjení, a ten s opakovaným připojením po výpadku
>>> sítě problémy nemá. Zapojení jsem nevymýšlel, koupil jsem i DPS.
>>> http://www.analogevse.xyz/AnalogEVSE-de.html
>>> Možnost obnovení nabíjení po výpadku 230V bude nějak souviset s tím
>>> “datovým” drátem 12V.
>>> P.S.: před časem jsem o tom věděl houby, ptal jsem se zde, zda někdo
>>> ví, co je v té bambuli na nabíjecím kabelu EV Veselý obličej
>>> aze
>>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20250330/84899494/attachment.htm>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: wlEmoticon-smile[1].png
Type: image/png
Size: 1046 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20250330/84899494/attachment.png>
Další informace o konferenci Hw-list