Re: nabíjení elektromobilu z FVE

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 30 00:09:40 CET 2025


Vzhledem k tomu, že veškerá komunikace mezi autem a Wallboxem jde po 
jediném drátě CP, tak k tomu je třeba se dostat.
Teda je tam ještě druhý drát PP, ale ten jenom říká, kolik snese 
přívodní kabel. A většinou je zapojený jenom v ručce, nevede vůbec na 
druhou stranu do Wallboxu.

Pokud to auto umí na začátku začít nabíjet bez klikání na nějakou apku 
nebo displej v autě, tak se toho musí dát dosáhnout i při restartu.
Jen by to chtělo trochu experimentovat.
Třeba by stačilo jenom na tom PWM nastavit střídu pod 3%, což znamená, 
že se nemá nabíjet. Ale třeba přitom auto neukončí nabíjení a bere to 
jenom jenom pauzu.

Když byste měl přístup k tomu drátu CP, tak na něm můžete nasimulovat i 
stav odpojení a zase připojení Wallboxu.
12V resp. odpojený signál znamená odpojený Wallbox, 9V znamená zase 
připojený Wallbox ale zatím bez staru nabíjení.

Celá ta komunikace s AC Wallboxem je triviální. Takový styl 90-tých let.
To až DC nabíjení tam vnáší moderní principy a digitální komunikaci na 
principu Power-line.

PL

***************

Dne 29.3.2025 v 23:14 Jirka Mww napsal(a):
> Takže v našem případě já vyrábíme Arduinem PWM, kterou posílám do 
> garáže, tam převodníkem vyrobím 0 - 10V , to pošlu do wallboxu a ten z 
> toho zase udělá PWM na 1kHz a to pošle do auta. K tomu druhému PWM 
> drátu ale nemám přístup. Jak tedy donutit ten elektromobil začít nabíjet ?
>
> Dne so 29. 3. 2025 22:07 uživatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>
>     Ano, samozřejmě že do auta jde ten obdélník.
>     Tak snad jsem z Vaší odpovědi správně pochopil, že minimálně Vaše
>     na to reaguje analogově (... skoky v praxi neznatelné ...).
>     Takže když si nastavím požadavek na 7.3A tak si auto vezme
>     skutečně 7.3A (změřeno nezávisle někde před Wallboxem).
>
>     Tak to je paráda. Pak to skutečně bude možné používat jako
>     vytěžovač, když Wallbox bude možné úkolovat po Modbusu s
>     granulitou 0.1A.
>     A doufejme tedy, že on skutečně bude umět ty povely i překládat do
>     střídy s touto granulitou. Nejen je tak dostávat.
>
>     Nepostřehl jsem bohužel jakou elektru máte. Něco koncernového?
>     Teslu? Čínu? Pokud to samozřejmě nechcete nezveřejňovat.
>
>     Díky.
>     PL
>
>     *******************
>
>     Dne 29.3.2025 v 21:51 AZE napsal(a):
>>     Do auta nejde analogovy signal, jen obdelniky 1kHz se stridou,
>>     ktera ridi nabijeci proud. Reakce na zmenu sirky je okamzita.
>>     Jake jsou skoky, to nevim, v praxi neznatelne. Bezne nabijeci
>>     kabely to maji napevno a behem nabijeni se neda strida menit. Ty
>>     tzv “chytre” maji prevodnik napeti (10-0)V na stridu, coz v
>>     uvedenem zapojeni zvlada jeden OZ jako generator trojuhelniku a
>>     druhy jako komparator.
>>     V aute je AC/DC menic a i kdyz se strida nastavi i nad jeho
>>     limit, proste jen nabiji plnym proudem.
>>     aze
>>     *From:* Petr Labaj <mailto:labaj na volny.cz>
>>     *Sent:* Saturday, March 29, 2025 8:45 PM
>>     *To:* hw-list na list.hw.cz
>>     *Subject:* Re: nabíjení elektromobilu z FVE
>>     Měřil jste prosím reakci auta na ten analogově řízený signál?
>>     Umí nabíječka v autě skutečně lineárně ovládat proudové omezení
>>     toho DC-DC měniče, který vlastní nabíjení dělá?
>>     Nebo to i přes lineární úkolování stejně chodí ve výsledku reálně
>>     po velkých skocích?
>>     Ono to bude určitě auto od auta jinak. Ale stejně by mě to zajímalo.
>>
>>     Já (zatím) elektru nemám. Ale mám políčeno na akci v Lidlu a chci
>>     si koupit ten jejich Wallbox. Který má podle mě skvělý poměr
>>     výkonu ku ceně.
>>     Ten se dá řídit po Modbusu a dá se tomu zadávat nabíjecí proud s
>>     granulitou 0.1A.
>>     Tak proto mě zajímá, jak na to reagují auta. I když to zřejmě
>>     nebude univerzálně platné.
>>
>>     Když má někdo Wallbox, který umí jenom nějaké velké skoky jako
>>     třeba 6-9-12-16A a podobně, tak by se možná vyplatilo tomu udělat
>>     "batoh".
>>     Do něho nabastlit jednoduchou elektroniku, který by řídila jen
>>     frekvenci toho nabíjecího signálu.
>>     V závislosti na původním signálu a na vzdáleném řízení (nebo pro
>>     začátek jenom na nějakém kroutítku).
>>     Vše ostatní (hlavně ochrany s detekcí unikajícího DC) by se
>>     nechala v té původního Wallboxu.
>>
>>     Díky.
>>     PL
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20250330/b82828f3/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list