Re: nabíjení elektromobilu z FVE
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Neděle Březen 30 00:09:40 CET 2025
Vzhledem k tomu, že veškerá komunikace mezi autem a Wallboxem jde po
jediném drátě CP, tak k tomu je třeba se dostat.
Teda je tam ještě druhý drát PP, ale ten jenom říká, kolik snese
přívodní kabel. A většinou je zapojený jenom v ručce, nevede vůbec na
druhou stranu do Wallboxu.
Pokud to auto umí na začátku začít nabíjet bez klikání na nějakou apku
nebo displej v autě, tak se toho musí dát dosáhnout i při restartu.
Jen by to chtělo trochu experimentovat.
Třeba by stačilo jenom na tom PWM nastavit střídu pod 3%, což znamená,
že se nemá nabíjet. Ale třeba přitom auto neukončí nabíjení a bere to
jenom jenom pauzu.
Když byste měl přístup k tomu drátu CP, tak na něm můžete nasimulovat i
stav odpojení a zase připojení Wallboxu.
12V resp. odpojený signál znamená odpojený Wallbox, 9V znamená zase
připojený Wallbox ale zatím bez staru nabíjení.
Celá ta komunikace s AC Wallboxem je triviální. Takový styl 90-tých let.
To až DC nabíjení tam vnáší moderní principy a digitální komunikaci na
principu Power-line.
PL
***************
Dne 29.3.2025 v 23:14 Jirka Mww napsal(a):
> Takže v našem případě já vyrábíme Arduinem PWM, kterou posílám do
> garáže, tam převodníkem vyrobím 0 - 10V , to pošlu do wallboxu a ten z
> toho zase udělá PWM na 1kHz a to pošle do auta. K tomu druhému PWM
> drátu ale nemám přístup. Jak tedy donutit ten elektromobil začít nabíjet ?
>
> Dne so 29. 3. 2025 22:07 uživatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>
> Ano, samozřejmě že do auta jde ten obdélník.
> Tak snad jsem z Vaší odpovědi správně pochopil, že minimálně Vaše
> na to reaguje analogově (... skoky v praxi neznatelné ...).
> Takže když si nastavím požadavek na 7.3A tak si auto vezme
> skutečně 7.3A (změřeno nezávisle někde před Wallboxem).
>
> Tak to je paráda. Pak to skutečně bude možné používat jako
> vytěžovač, když Wallbox bude možné úkolovat po Modbusu s
> granulitou 0.1A.
> A doufejme tedy, že on skutečně bude umět ty povely i překládat do
> střídy s touto granulitou. Nejen je tak dostávat.
>
> Nepostřehl jsem bohužel jakou elektru máte. Něco koncernového?
> Teslu? Čínu? Pokud to samozřejmě nechcete nezveřejňovat.
>
> Díky.
> PL
>
> *******************
>
> Dne 29.3.2025 v 21:51 AZE napsal(a):
>> Do auta nejde analogovy signal, jen obdelniky 1kHz se stridou,
>> ktera ridi nabijeci proud. Reakce na zmenu sirky je okamzita.
>> Jake jsou skoky, to nevim, v praxi neznatelne. Bezne nabijeci
>> kabely to maji napevno a behem nabijeni se neda strida menit. Ty
>> tzv “chytre” maji prevodnik napeti (10-0)V na stridu, coz v
>> uvedenem zapojeni zvlada jeden OZ jako generator trojuhelniku a
>> druhy jako komparator.
>> V aute je AC/DC menic a i kdyz se strida nastavi i nad jeho
>> limit, proste jen nabiji plnym proudem.
>> aze
>> *From:* Petr Labaj <mailto:labaj na volny.cz>
>> *Sent:* Saturday, March 29, 2025 8:45 PM
>> *To:* hw-list na list.hw.cz
>> *Subject:* Re: nabíjení elektromobilu z FVE
>> Měřil jste prosím reakci auta na ten analogově řízený signál?
>> Umí nabíječka v autě skutečně lineárně ovládat proudové omezení
>> toho DC-DC měniče, který vlastní nabíjení dělá?
>> Nebo to i přes lineární úkolování stejně chodí ve výsledku reálně
>> po velkých skocích?
>> Ono to bude určitě auto od auta jinak. Ale stejně by mě to zajímalo.
>>
>> Já (zatím) elektru nemám. Ale mám políčeno na akci v Lidlu a chci
>> si koupit ten jejich Wallbox. Který má podle mě skvělý poměr
>> výkonu ku ceně.
>> Ten se dá řídit po Modbusu a dá se tomu zadávat nabíjecí proud s
>> granulitou 0.1A.
>> Tak proto mě zajímá, jak na to reagují auta. I když to zřejmě
>> nebude univerzálně platné.
>>
>> Když má někdo Wallbox, který umí jenom nějaké velké skoky jako
>> třeba 6-9-12-16A a podobně, tak by se možná vyplatilo tomu udělat
>> "batoh".
>> Do něho nabastlit jednoduchou elektroniku, který by řídila jen
>> frekvenci toho nabíjecího signálu.
>> V závislosti na původním signálu a na vzdáleném řízení (nebo pro
>> začátek jenom na nějakém kroutítku).
>> Vše ostatní (hlavně ochrany s detekcí unikajícího DC) by se
>> nechala v té původního Wallboxu.
>>
>> Díky.
>> PL
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20250330/b82828f3/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list